Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

جاذبه های گردشگری در موریس | هرجایی که ارزش چندبار دیدن دارد

در این صفحه اطلاعاتی در مورد مهم ترین جاذبه های گردشگری و سایت هایی که ارزش بازدید در موریس را دارند، خواهید یافت. به این منظور در ادامه با ما همراه باشید.

باغ گیاه شناسی موریس

باغ گیاه شناسی موریس که با نام های باغ Pamplemousses و باغ گیاه شناسی SSR نیز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در موریس است و در نزدیکی پورت لوئیس واقع شده است. این قدیمی ترین باغ گیاه شناسی در نیمکره جنوبی است.

این باغ دیدنی توسط پیر پویور در سال 1767 ساخته شد و مساحت آن حدود 37 هکتار است. این باغ گیاه شناسی بیشتر به خاطر نیلوفرهای آبی غول پیکر، باغ ادویه و مجموعه منحصر به فرد از 85 نوع نخل از آمریکای مرکزی، آسیا، آفریقا و جزایر اطراف اقیانوس هند معروف است.

پارک ملی دره رود سیاه

پارک ملی رود بلک ریورگز (Black River Gorges National Park) یک پارک ملی است که در مساحتی به وسعت 6574 هکتار در قسمت تپه ای جنوب غربی موریس امتداد دارد.

این بنا برای نجات پوشش گیاهی طبیعی جزیره و تبدیل آن به یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی موریس در جزیره موریس ساخته شد. می توان در کنار فضای سبز قدم زد و به بلندترین نقطه جزیره که قله رود سیاه است رسید.

  1. امکانات برای بازدیدکنندگان شامل دو مرکز اطلاعات، پیک نیک و 60 کیلومتر مسیر است.
  2. پارک ملی Black River Gorges از بیشتر جنگل های بارانی باقی مانده جزیره محافظت می کند و گونه های بسیاری از حیوانات وحشی و پرندگان را در خود جای داده است.
  3. بسیاری از گیاهان و جانوران بومی در این پارک یافت می‌شوند، از جمله روباه پرنده موریس، کبوتر صورتی، طوطی موریس، فاخته موریس، موریس بولبول، چشم سفید زیتونی موریس، چشم سفید خاکستری موریس و موریس فودی.

جزیره آکس سرفس

جزیره آکس سرفس که در انگلیسی به جزیره گوزن معروف است جزیره ای در نزدیکی ساحل شرقی موریس در ناحیه فلاک است. Ile Aux Cerfs به خاطر سواحل شنی، تالاب زیبا و مجموعه وسیعی از فعالیت ها و امکانات معروف است. در Ile Aux Cerfs مطمئناً در یکی از سواحل کارت پستال یک روز استراحت و سرگرمی خواهید داشت و از شنا و غواصی در تالاب لذت خواهید برد.

این جزیره بهشتی موریس حدود 100 هکتار زمین دارد. امروزه دیگر گوزن در این جزیره وجود ندارد، اما شما در آنجا سواحل زیبای دنیا را خواهید یافت و به همین دلیل یکی از مکان هایی است که باید در موریس برای بازدید و دیدن آن ها مشاهده کنید.

پورت لوئیس

پورت لوئیس پایتخت و بندر اصلی موریس است، پورت لوئیس در سال 1735 توسط فرماندار برجسته فرانسوی، ماهه د لابوردونایس ساخته شد. امروزه پورت لوئیس بزرگترین شهر موریس است. پورت لوئیس توسط رشته کوهی به نام رشته کوه پورت لوئیس موکا احاطه شده است که ارزش تماشای آن را دارد. پایتخت موریس پورت لوئیس پورت لوئیس در طول سال ها بسیاری از ساختمان های تاریخی و استعماری را حفظ کرده است. یکی از آنها قلعه ای به نام Fort Adelaide یا La Citadelle است که توسط انگلیسی ها در سال 1835 ساخته شده است.

دومی بر شهر تسلط دارد. جاذبه های توریستی اصلی پورت لوئیس عبارتند از اسکله کودان، بازار پورت لوئیس، پادگان پلیس، محله چینی موریس و تئاتر قدیمی پورت لوئیس. پایتخت همچنین دارای سه موزه است که عبارتند از: موزه پنی آبی، موزه تاریخ طبیعی موریس و موزه تمبر موریس. همچنین، بزرگترین و قدیمی ترین اداره پست در موریس در پورت لوئیس در نزدیکی ساحل کودان یافت می شود. در مرکز شهر تعدادی ساختمان به سبک فرانسوی وجود دارد که جذابیت پورت لوئیس را افزایش می دهد. پورت لوئیس قطعاً مکانی است که باید در طول سفر خود به موریس از آن دیدن و بازدید کنید.

گراند باسین

گراند باسین که به نام گانگا تالائو نیز شناخته می‌شود، دریاچه‌ای است که در منطقه کوهستانی منزوی در ناحیه ساوان، در اعماق قلب موریس واقع شده است. ارتفاع آن از سطح دریا حدود 600 متر است.

گراند باسین یک دریاچه مقدس برای موریسیان هندو است. گفته می شود که آب داخل دریاچه با آب های گنگ مقدس هند ارتباط برقرار می کند. هندوهای موریس، گرند باسین را به عنوان دریاچه مقدس اعلام کردند.

جامعه هندو هر سال در ماها سیواراتری/"شب بزرگ سیوا" زیارتی را در آنجا انجام می دهند، در این روز خداوند سیوا را گرامی می دارند. در کنار دریاچه معبدی وجود دارد که به لرد شیوا و خدایان دیگر از جمله هانومان و لاکشمی تقدیم شده است. همچنین مشرف به دریاچه مجسمه Mangal Mahadev (مجسمه شیوا) است که 33 متر ارتفاع دارد و آن را به بلندترین مجسمه موریس تبدیل می کند.

پارک Chamarel - ۷ زمین رنگی و آبشار Chamarel

پارک Chamarel - 7 زمین رنگی و آبشار Chamarel - "زمین هفت رنگ" Chamarel یک کنجکاوی زمین شناسی و یکی از جاذبه های توریستی اصلی موریس است.چشم انداز Chamarel واقعا منحصر به فرد است، این تنها جایی در جهان است که می توانید یک زمین سفالی 7 رنگ را در یک مکان پیدا کنید.

رنگ این تپه های بی نظیر قرمز، قهوه ای، بنفش، سبز، آبی، بنفش و زرد، بنفش و قرمز غالب است.

  1. همچنین هنگام بازدید از پارک، منظره ای عالی از آبشارهای مجاور و پوشش گیاهی سرسبز اطراف را مشاهده خواهید کرد.
  2. پارک چامرل جاذبه دیگری را ارائه می دهد که ابتدا باید از آن لذت ببرید، آبشار چامارل.
  3. این آبشار واقعا زیباست، برخی آن را بهترین آبشار موریس می دانند.
  4. سه نهر مجزا که از سقوط آزاد نزدیک به 100 متر به داخل دره فرو می‌رود.
  5. برای دیدن این همه زیبایی موریس کافی ست تور موریس را رزرو کرده و در اولین فرصت از این بهشت تکرار نشدنی دیدن کنید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.